Tworząc strategię komunikacji firmy lub wprowadzanego na rynek produktu, aby odnieść sukces trzeba mieć dobrą intuicję i sporo szczęścia. Jednak szczęściu można pomóc postępując zgodnie z kilkoma złotymi zasadami komunikacji marketingowej.
Punktem wyjścia wszelkich działań marketingowych jest konsument. Wiedza o nim, o jego postępowaniu na rynku jest niezbędna do opracowania jakiegokolwiek programu marketingowego czy też skutecznego zastosowania któregokolwiek z instrumentów marketingowych. Duży wpływ na podejmowane decyzje ma także aktualna moda, a także to, co o produkcie konsument usłyszy od ekspertów, celebrytów lub liderów opinii ze swojego najbliższego otoczenia.
Kreując pożądany wizerunek produktu warto stworzyć wrażenie, że jest on unikalny i nie każdy może sobie na niego pozwolić. Niedostępność i elitarność produktu to cechy, które w grupie odbiorców powodują automatyczne powstanie tzw. efekt snoba. Konsumenci będą chcieli nabyć produkt tylko dlatego, żeby zaprezentować innym swój status materialny.
Przy tworzeniu komunikacji o produkcie trzeba pamiętać, żeby nowy produkt był zawsze lepszy od innych – słowa „szybciej”, „łatwiej”, „więcej”, „pewniej” mogą zdziałać cuda, gdyż działają przede wszystkim na podświadomość, a decyzje o zakupie bardzo często podejmujemy podświadomie i na podstawie impulsu.
Poza tym, ludzie uwielbiają poznawać historie. Dzięki temu szybciej zapamiętują informacje, kształtują swoją opinię, co skraca dystans między nimi a marką. Bajki o bohaterze, o szczęśliwej rodzinie, o luksusie, o idealnym życiu – wykorzystane w komunikacji pozwalają firmom kształtować niepowtarzalny wizerunek produktu i krok po kroku przez długie lata budować więź z konsumentami.
Podczas prowadzenia swojego biznesu warto pamiętać o działaniach CSR (ang. Corporate Social Responsibility, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu). Nic tak dobrze nie buduje lojalności i pozytywnego nastawienia odbiorców do produktu jak świadomość, że firma nie zwraca uwagi wyłącznie na swój zysk, ale dba także o swoje otoczenie.
Komunikując się z konsumentami należy dbać o atrakcyjną formę przekazu. Wiadomo, że dla producenta to informacje o produkcie są najważniejsze i to o tym producent chciałby mówić najczęściej, ale klienci mogą mieć inne zdanie na ten temat. Będą zadowoleni, jeśli treści przekazywane przez markę będą interesujące, zabawne, a czasami nawet zupełnie niezwiązane z produktem. Wzbudzenie pozytywnych odczuć w stosunku do produktu jest często tak samo istotne, jak poinformowanie o jego cechach, a dodatkowo sprawia, że klient chętnie wróci do nas po więcej ciekawych informacji, a nawet podzieli się nim ze znajomymi.
Jeśli firma decyduje się na kampanię reklamową, powinna postarać się o kreatywny pomysł i rzeczywiste dotarcie do grupy docelowej. Od wyboru narzędzi, po treść komunikatu – wszystko powinno być przemyślane i dostosowanie do zwyczajów i sposobu korzystania z mediów przez potencjalnych odbiorców produktu.
Jednak najważniejsze to sprawić, żeby klient poczuł, że dostał coś więcej, niż tylko produkt. To wszystko, co produkt otacza – czyli jego wizerunek, emocje z nim związane, opinie środowiska – jest dla konsumenta swego rodzaju nagrodą. – mówi Izabela Mikruta, Management Board Assistant GRUPA 365 NET. - Jeśli klient poczuje się nagrodzony za dokonanie zakupu, to będzie miał powód, żeby do nas wrócić.
Więcej na: http://www.NR1wINTERNECIE.pl
http://www.grupa365net.pl oraz http://www.facebook.com/grupa365net
Link do strony artykułu: https://wm2.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/opowiedz-mi-historie-kreowanie-wizerunku-marki